انتشار لیست سیاه ویروس های کـــــــــــامپیوتری!!!!!
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

5-‌ ویروس/ SQL Slammer Sapphire
در اواخر ژانویه 2003 یک ویروس جدید برای سرورهای اینترنتی شناسایی شد که بسیاری از شبکه‌های رایانه‌ای در جهان را مورد حمله قرار داد. این ویروس در نهایت باعث شد تا بسیاری از سیستم‌های رایانه‌ای مهم از جمله شبکه دستگاه‌های خودپرداز بانک مرکزی امریکا از کار بیفتد، سیستم خدمات اورژانسی 911 امریکا از دسترس مردم خارج شود و شرکت هواپیمایی Continental Airlines به خاطر خطا در بلیت‌های الکترونیکی بسیاری از پروازهای خود را لغو کند.ویروس SQL Slammer با نام Sapphire هم شناخته می‌شود و تاکنون بیش از یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. این ویروس تنها چند دقیقه پس از ورود به سرور اینترنتی، تمام رایانه‌های متصل به آن را آلوده می‌کند.


6-‌ ویروس Nimda
این ویروس که نخستین بار در سال 2001 میلادی شناخته شد، همچنان مشغول فعالیت است و بسیاری کارشناسان از آن با عنوان «کرم خطرناک» یاد می‌کنند. ویروس Nimda از طریق اینترنت گسترش می‌یابد و به گفته کارشناسان، پرسرعت‌ترین ویروسی محسوب می‌شود که تاکنون شناسایی شده است. مرکز TruSecure در گزارش جدید خود توضیح داد که از زمان ورود Nimda به اینترنت تا زمان تخریب یک رایانه تنها 22 دقیقه طول می‌کشد. این ویروس در مراحل نخست سرورهای اینترنتی را مورد هدف قرار داد و البته به تازگی برخی از انواع آن شناسایی شده است که به رایانه‌های شخصی هم حمله می‌کند. این ویروس به روش‌های مختلف گسترش می‌یابد و هنوز ابزار کارآمدی برای جلوگیری از اقدام‌های آن موجود نیست.


7-‌ کرم‌های Code Red و Code Red II
این دو کرم سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را مورد هدف قرار می‌دهند و برای رسیدن به اهداف خود حجم گسترده‌ اطلاعات بیش از توان پردازشی سیستم‌عامل را به رایانه ارسال می‌کنند تا ظرف چند دقیقه دستگاه از کار بیفتد و حافظه رایانه به‌طور کامل از مدار فعالیت خارج شود. نوع حمله این کرم‌ها DDoS است. در سال 2013 گزارش شد که این دو کرم به کاخ سفید هم حمله کرده‌اند و سعی داشتند سرورهای اینترنتی دولت امریکا را از کار بیندازند. رایانه‌هایی که به این کرم‌ها آلوده شوند دیگر از کاربر خود فرمان نمی‌پذیرند و در مقابل، هکرها کنترل و مدیریت آن رایانه را در دست می‌گیرند. این کرم‌ها بدون اطلاع کاربر و مدیر شبکه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.


8-‌ ویروس Klez
این برنامه مخرب نسل جدید ویروس‌های رایانه‌ای را معرفی کرد و برای مدت‌های طولانی همه تولیدکنندگان ابزارهای امنیتی را ناکارآمد باقی گذاشت. اگرچه ویروس Klez اواخر سال 2001 میلادی شناخته شد، اما کارشناسان همچنان رده‌هایی از فعالیت آن را شناسایی می‌کنند. این ویروس از طریق پست الکترونیکی رایانه را مورد هدف قرار می‌دهد، سپس به صورت خودکار خود را به تمام مخاطبان کاربر ارسال می‌کند، لیست سایت‌های مورد علاقه بقیه کاربران را تشخیص می‌دهد و با اسم این سایت‌ها و در قالب برنامه‌های کاربردی پست الکترونیکی ارسال می‌کند تا باز هم نصب شود و به فعالیت‌های مخرب خود ادامه دهد. برنامه مخرب Klez انواع مختلف دارد و می‌تواند به عنوان یک ویروس معمولی، کرم خطرناک، اسب تروجان یا... خود را نشان دهد. این ویروس حتی می‌تواند برنامه‌های ضدویروس را هم غیرفعال کند.


9-‌ ویروس ILOVEYOU
این ویروس خطرناک در کشور فیلیپین ساخته شد و پس از مدت کوتاهی به گونه‌ای انتشار یافت که به دست غالب کاربران اینترنتی جهان رسید. ویروس ILOVEYOU ابتدا فعالیت خود را با ایمیل آغاز کرد و با موضوعاتی از قبیل نامه‌های عاشقانه به دست کاربران می‌رسد. در این ایمیل‌ها یک فایل متنی ضمیمه شده بود که اگر کاربر آن را بارگذاری می‌کرد، باید قید همه اطلاعات شخصی خود را می‌زد این ویروس پس از گذشت مدتی سراغ دیگر روش‌های موجود رفت و از طریق سایت‌های آلوده و به زبان‌های مختلف گسترش یافت. ویروس ILOVEYOU قادر است خود را بارها کپی کند و بدون اطلاع شما به رایانه دوستان‌تان هم انتقال یابد.


10- ویروس Melissa

این ویروس برای نرم‌افزار Word مایکروسافت ساخته شد و به همین خاطر ابزار اصلی انتقال آن سرویس‌های پست الکترونیکی بود. ویروس رایانه‌ای Melissa از طریق فایل نوشتاری ضمیمه شده به ایمیل وارد رایانه‌ها می‌شد و پس از بارگذاری، کنترل کامل رایانه و اطلاعات موجود در آن را در دست می‌گرفت. ویروس Melissa به خاطر کاربرد فراوان برنامه Word به قدری در سراسر جهان گسترش یافت که نظر کنگره امریکا را هم به خود جلب کرد. این مرکز با همکاری سازمان FBI همکاری‌های گسترده‌ای انجام داد و سرانجام سازنده ویروس Melissa را دستگیر کرد. باید توجه داشت که این ویروس هنوز هم فعال است و کاربران را در تور خود گرفتار می‌کند.




:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: